Ako si zariadiť moderný a útulný domov?

Každý z nás túži po harmonickom domove, kde sa...

Prvé kroky na burze: Ktorá platforma je najlepšia?

Začiatok investovania na burze môže pôsobiť komplikovane. Súčasné digitálne...

4 tipy pre maximalizáciu výsledkov na airbike

Airbike je výnimočný nástroj na zlepšenie kondície a spaľovanie...

Zvoľte si Cardiff Academy – modernú inštitúciu, ktorá posunie vašu kariéru vpred

Keď chcete zlepšiť svoje zručnosti a získať nové znalosti,...

Chcete si kúpiť akcie online? Vyberte si overeného brokera

Je mnoho možností, ako môžeme zhodnocovať svoje nasporené peniaze....

Životné poistenie je možné dojednať už aj plne online

Poisťovňa Simplea spustila aplikáciu na dojednanie životného poistenia plne online. Stala sa tak prvou poisťovňou na slovenskom trhu, ktorá online zjedná plnohodnotné životné poistenie bez operátora call centra a ďalších obmedzení.

Formulár záujemcovia nájdu na webe poisťovne. Simplea podľa svojich zástupcov cieli online dojednaním na klientov, ktorí už dnes bežne fungujú online a šetria si tým čas. Zároveň nechcú nikam chodiť, niekam volať alebo využiť služby finančných poradcov.

„Som rád, že sa nám podarilo splniť to, čo sme si predsavzali – vytvoriť online dojednanie životného poistenia bez nutnosti kontaktu soperátorom a nielen pre zdravých klientov a s plnou ponukou poistného krytia,“ hovorí riaditeľ Simplea poisťovne Martin Švec.

Zdôrazňuje, že online proces je 100%. To znamená, že klient uzavrie životné poistenie úplne a len online. Spusteniu aplikácie pre dojednanie životného poistenia podľa jeho slov predchádzalo maximálne zjednodušenie zmluvných podmienok o poistení. To znamená jasnú a prehľadnú poistnú zmluvu o minimálnom počte strán. To aj kvôli minimu výluk z poistného plnenia.

Poisťovňa s minimom výluk a 99% plnením
Zástupcovia poisťovne upozorňujú na závery svojich prieskumov, podľa ktorých je mnoho Čechov k životnému poisteniu nedôverčivých. Nie sú si totiž istí, že v prípade problémov im poisťovňa skutočne vyplatí to, na čo majú nárok.

„V tomto smere ide Simplea dlhodobo proti prúdu. Zameriavame sa na poistenie vážnych zdravotných rizík a garantujeme plnenie v 99 percentách prípadov. Môžeme preto sľúbiť, že svojich klientov nenecháme v ťažkých životných okamihoch na holičkách,“ tvrdí Martin Švec.

Základom pre výplatu poistného plnenia je ale za všetkých okolností práve správne dojednaná zmluva. Dôležité je, aby v nej poistenec uviedol všetky dôležité informácie a nič nezamlčal. Len tak ho poisťovňa správne poistí. Kľúčové je aj správne nastavenie poistných čiastok.

Odborníci sa zhodujú, že základ životného poistenia je krytie rizika smrti a invalidity. A to na zodpovedajúce sumy, teda sumy, ktoré udržia finančný chod domácnosti v situácii, keď dôjde k poníženiu príjmov kvôli smrti či chorobe. Všetko ostatné sú len doplnkové pripoistenia.

„Poistenie pre prípad choroby alebo úrazu môže v určitých prípadoch pomôcť. Napríklad pri rakovine to môžu byť práve peniaze z poistenia, ktoré môže klient použiť na účinnejšiu a organizmus menej zaťažujúcu liečbu. A nemusia čakať týždne alebo mesiace, či mu to zdravotná poisťovňa schváli,“ hovorí Martin Švec.

Zároveň ale aj dopĺňa, že platiť si napríklad poistenie na denné odškodné pri úraze už veľmi zmysel nedáva.

„Vyzerá to síce lákavo, dostať pár tisíc pri vymknutom členku, ale v momente, keď skončím na vozíku, sú potrebné na zabezpečenie kvalitného života skôr milióny korún. Bohužiaľ ľudia stále chcú z poistenia radšej dostať pár tisícok pri prkotinách, než poriadny balík v prípade ťažkého úrazu alebo choroby,“ vysvetľuje.

Životné poistenie a jeho dojednanie je plne online
Martin Švec predstavuje Simplea poisťovňu ako 100% fintech. Tomu zodpovedá aj online dohodnutie poistenia. Tím poisťovne najskôr dôkladne preskúmal trh, porovnal existujúce procesy konkurencie a až potom vytvoril unikátnu aplikáciu.

„Sprieskumu vyplynulo, že dnešné ponuky sa ako online len tvária, v skutočnosti majú veľa obmedzení,“ konštatuje riaditeľ poisťovne Simplea.

Ukázalo sa, že mnohé zjednávače nakoniec vždy záujemcov navedú k operátorom na doriešenie poistenia alebo majú len zjednodušený variant poistenia, ktorý ale neponúka všetky riziká. Napríklad kryje obmedzenú dobu, napríklad len po dobu desiatich rokov. Alebo poistia len zdravých ľudí z dôvodu jednoduchého zdravotného dotazníka. Rovnako obvykle ponúka balíčky, ktoré si nemožno upravovať podľa individuálnych potrieb.

„Ďalším chytákom býva ocenenie zdravotného stavu, ktoré prebehne až po uzavretí zmluvy. Dojednáte si teda zmluvu online, ale poisťovňa vám až na základe vyhodnotenia zdravotného stavu ich pracovníkom povie, či vás berie a za akých podmienok. A to napríklad aj s oneskorením dvoch týždňov. Mnohí ľudia si tak môžu myslieť, že majú poistenie vybavené, a následne sa dozvedia, že žiadne nemajú,“ opisuje ďalšie pasce Martin Švec.

Dodáva, že pre online zjednanie poistenia v Simplea poisťovni človek potrebuje iba BankID. Rozsah poistenia si taktiež individuálne upraví a sám si vyberie z ponuky poistenia aj určí poistné čiastky.

spot_img